...

10 filmova koji vas mogu naučiti osnovama poslovanja

Većina filmova koji se sada snimaju strogo su zabavna djela. Ali postoje iznimke od pravila. Neki filmovi ne samo da će vam poraskinut mozak, ali i naučiti barem osnove poslovanja. O njima ćemo razgovarati.

Uhvati me ako možeš

Uhvati me ako možeš
  1. Godina: 2002

2. Ocjena na “kino pretraživanju”: 8.5

3. Redatelj: Steven Spielberg

4. U glavnim ulogama: Leonardo DiCaprio, Tom Hanks, Christopher šetač, Martin Sheen

Naš izbor sastoji se uglavnom od poučnih filmova. No, započet ćemo s detektivskom tragikomedijom koju je snimio Steven Spielberg, a glavnu ulogu u kojoj je sjajno igrao voljeni i tada mladi Leonardo DiCaprio. Malo je vjerojatno da će vas ovaj film naučiti kako poslovati. Ali shvatit ćete da se gotovo svaki problem može riješiti na nestandardan način. Štoviše, neke nepovoljne okolnosti mogu se okrenuti u svoju korist! Samo nemojte koristiti ilegalne metode uspjeha, koje su ovdje zastupljene u izobilju.

Bit filma je jednostavna. Radnja temeljena na istinitoj priči usredotočena je na Franka Abegnala. Majstorski je u varanju i varanju. Ono što je važno, od malih nogu! Postupno se razina njegovih lažnih trikova znatno povećava. Specijalni agent Carl Hanratti počinje ga loviti. Ali uhvatiti Franka nije tako lako kao što bismo željeli.

Film je bio jako zabavan. Ako se želite opustiti ispred TV ekrana, onda je ovo najbolji izbor! Dok ga gledate, više puta se iznenadite da su se približno isti događaji dogodili u stvarnom svijetu. Prema rezultatima najma, ovaj se film ne samo isplatio, već je dobio i dvije nominacije za “Oscara”.

Zidna ulica

Zidna ulica
  1. Godina: 1987

2. Ocjena na “kino pretraživanju”: 7.6

3. Redatelj: Oliver Stone

4. U glavnim ulogama: Michael Douglas, Charlie Sheen, daril Hannah, Martin Sheen

Sigurno je svaki naš čitatelj čuo za zidnu ulicu. Ovdje su se srušile sudbine mnogih ljudi. Ali netko je pronašao nevjerojatan uspjeh. Zidna ulica zapošljava ogroman broj burzovnih brokera. O jednom od njih pripovijeda film koji je objavljen 1987. godine. Tijekom proteklih 30 godina financijski se svijet ozbiljno promijenio, ali iz filma se još uvijek može izvući puno korisnih ideja.

Radnja filma govori o događajima iz 1985. godine. Glavni lik je Bud lisica koja radi kao broker. Istodobno, pokušava postići sastanak sa svojim idolom-Gordonom Gekkom, morskim psom na burzi. Prvi pokušaji bili su neuspješni, ali tada mu se sreća ipak nasmiješila. Između dva brokera započinje poslovna suradnja, koju gledatelj poziva da nadgleda. U njegovom tijeku pojavljuju se mnoge znatiželjne situacije. Međutim, hoće li prijateljstvo trajati do samog kraja kada je u pitanju ogroman novac?

Glavna zvijezda ovog filma je Michael Douglas. Izvrsno je obavio svoj posao glumeći talentiranog brokera. Toliko da su mu filmske akademije dodijelile “Oscara”! To je još jedan razlog za gledanje filma. Usput, 2010. godine, sasvim neočekivano, na ekrane je izašao nastavak nazvan “Zidna ulica: novac ne spava”. Ovdje je ponovno glumio ostarjeli Douglas, a Shia LaBeouf postao je njegov mlađi brokerski partner. Zanimljivo je da je ovaj film režirao isti Oliver Stone, a ovo je prvi nastavak u njegovoj karijeri. Možda ćemo se usuditi preporučiti oba filma za gledanje.

Uredski prostor

Uredski prostor
  1. Godina: 1999

2. Ocjena na “kino pretraživanju”: 6.8

3. Redatelj: Mike Judge

4. U glavnim ulogama: Ron Livingston, Jennifer Aniston, David Herman, Ajai Naidu

Želite ne samo da se nekoliko tehnika, ali i zabaviti? U tom slučaju morate pogledati “uredski prostor”. Za razliku od većine filmova uključenih u ovaj izbor, ovaj film je komedija. Da, i s Jennifer Aniston u glavnoj ulozi! Podsjetimo, u vrijeme snimanja filma blistala je snagom i snagom u” prijateljima ” — seriji koju mnogi gledatelji i danas vole.

Film govori o Peteru Gibbonsu, koji je odlučio otići na sesiju hipnoze koja je završila vrlo neuspješno. Nakon hipnoze, njegovi se životni pogledi puno mijenjaju. Od sada uopće ne želi raditi. Još uvijek dolazi u ured, ali samo da se zabavi i posvađa sa šefom.

Ovaj film pokazuje da atipično ponašanje može dovesti ne samo do tužnih posljedica. Čudno, postupno se život glavnog junaka poboljšava. Čak dobiva i seksi djevojku. Gibbonsova vjerodostojnost neprestano raste. I uskoro Peter razvija shemu prisvajanja tuđeg novca. I tu počinju glavni i možda najzanimljiviji događaji filma.

“Uredski prostor” savršen je za večernje gledanje kad se sami vratite kući iz ureda. Samo nemojte pokušavati ponoviti sve radnje glavnog lika! U suprotnom postoji rizik da ćete sljedeći dan ipak morati potražiti novi posao. Ali definitivno možete postati opušteniji — film savršeno pokazuje da pomaže u postizanju uspjeha.

Ovdje se puši

Ovdje se puši
  1. Godina: 2005

2. Ocjena na “kino pretraživanju”: 7.3

3. Redatelj: Jason Reitman

4. U glavnim ulogama: Aaron Eckhart, Maria Bello, Cameron Bright, J. K. Simmons

Mnogi moderni filmovi traju najmanje dva sata. Ali “ovdje se puši” pripada staroj školi, pa će vam film oduzeti samo sat i pol vremena. Istodobno će pokazati čitav kaleidoskop događaja!

Ovaj film vješto kombinira dramu i komediju. Govori o Nicku Naloru, čiji se posao ne može nazvati lakim. Glavni lik treba uvjeriti ljude u potrebu da počnu pušiti! Da bi to učinio, čak se poziva da pušenje smatra korisnim! Polako Nick postaje uspješan. Počinju ga pozivati u svakakve emisije, a cigarete mu trepere čak i u velikim filmovima.

Jao, zapravo, Nalor ne smatra da je pušenje korisno. Ubrzo se otkriva da on sam-nije oduševljen cigaretama. On mora raditi samo kako bi njegov sin živio bez osjećaja siromaštva. Pa, što ovaj film uči? Možda činjenica da možete zaraditi čak i najapsurdnije zanimanje. Također treba napomenuti upornost glavnog junaka. Da nije bilo njega, cigarete vjerojatno ne bi ušle na televiziju i igrane filmove. Nick doslovno nameće vlastito mišljenje, a ljudi oko njega to uopće ne primjećuju!

Kritičari su cijenili ovaj film. Čak je osvojila nekoliko nagrada. I ne samo zbog umjetničkih Kvaliteta — Film se može pohvaliti izvrsnim zvučnim zapisom.

Dobročinitelj

Dobročinitelj
  1. Godina: 1997

2. Ocjena na “kino pretraživanju”: 7.2

3. Redatelj: Francis Ford Coppola

4. U glavnim ulogama: Matt Damon, Dannie DeVito, Claire Danes, Jon Voight

U drugoj polovici 1990-ih Matt Damon se svim silama trudio uhvatiti sreću za rep. Glumio je u raznim filmovima, nadajući se da će jedan od njih sigurno pucati. Jao, preskakanje paljenja bilo je mnogo češće. Na primjer, to je riječ koja se može nazvati filmom Francisa Forda Coppole, nazvanim “Dobročinitelj”. Unatoč skromnom proračunu od 40 milijuna, nije se isplatilo na blagajnama. Ali par Damona sastavio je tada popularni Danni DeVito!

Film govori o Rudiju Bailoru-mladom odvjetniku. Vjeruje da je doslovno na korak od uspjeha. Još malo, a Rudi će uspjeti postati poznati odvjetnik, pa čak i sa svojom tvrtkom. A onda će Bailor moći kupiti prekrasan automobil, luksuznu vilu, djevojke će početi posezati za njim… međutim, sve su to samo snovi. U međuvremenu, Odvjetnik se mora baviti nezahvalnim poslom, samo da bi zaradio barem nešto novca.

Zaplet filma leži u slučajnosti koja je nastala. Glavni lik saznaje za višemilijunsku prevaru u osiguranju. Ali kako kriminalce dovesti u čistu vodu? Cijeli tim tužitelja to ne bi mogao podnijeti, a Bailor je potpuno sam. Međutim, u ovom slučaju još uvijek ima pomoćnika. I odluči riskirati. I to nije pretjerivanje — život Rudija Balora postaje oklada u ovoj igri. I ne samo to — tinejdžer koji pati od leukemije, kojem osiguravajuće društvo odbija pomoći, može umrijeti.

Sada će se rijetki filmski znalci sjetiti filma “Dobročinitelj”. To je jedno od najtajnijih djela Matta Damona. Ali ipak preporučujemo da se upoznate s njom. Moguće je da ćete iz nje naučiti nekoliko lekcija. Ili barem osjetite nalet nadahnuća, što će vam također koristiti.

Erin Brockovich

Erin Brockovich
  1. Godina: 2000

2. Ocjena na “kino pretraživanju”: 7.8

3. Redatelj: Steven Soderbergh

4. U glavnim ulogama: Julia Roberts, Albert Finnie, Aaron Eckhart, Peter Kojot

Jedan od najpoznatijih filmova u našem izboru. Ovaj film ne samo da je dobio pristojan proračun za ovaj žanr, već se i više nego isplatio! A ona je i dobitnica nagrade “Oscar” – Julia Roberts dobila je statuu za svoju ulogu.

Film prati Erin Brockovich-aktivisticu za ljudska prava koja odgaja troje djece. Zanimljivo je da se film temelji na istinitoj priči. Erin se svojedobno borila za prava stanovnika kalifornijske zajednice Hinklee. Bili su nezadovoljni akcijama lokalne korporacije, zbog čega je podzemna voda zagađena, zbog čega se broj onkoloških bolesti značajno povećao u ovom naselju. Zanimljivo je da je Brockovich na ovaj slučaj naišao sasvim slučajno.

Film dobro pokazuje da odlučnost može pomoći i u najnaprednijim slučajevima. U početku se činilo da Erin Brockovich neće uspjeti, s novcem i iskusnijim odvjetnicima na strani svog protivnika. Međutim, aktivistica za ljudska prava uspijeva pronaći pristup ovom slučaju, odvesti ga na suđenje, a zatim ga osvojiti, kao što ste do sada sigurno pogodili. Kompetentna produkcija filma trebala bi vas natjerati da i vi želite uspjeti. Pa, najviše od svega, gledanje filma preporučuje se ženama. Pogotovo onima koji su se suočili s rodnom diskriminacijom u poslu. Film “Erin Brockovich” pokazuje da se ovaj problem nalazi čak i na najvišoj razini, ali se još uvijek može prevladati.

Glengarrie Glen Ross (Amerikanci)

Glengarrie Glen Ross (Amerikanci)
  1. Godina: 1992

2. Ocjena na “kino pretraživanju”: 7.4

3. Redatelj: James Fouli

4. U glavnim ulogama: Al Pacino, Jack Lemmon, Alec Bolduin, Alan Arkin, Ed Harris

Posao je težak posao. Upravo o tome govori film Glengarrie Glen Ross, koji se naziva i “Amerikanci”. Pokazuje da se ponekad uredski radnici moraju danonoćno boriti za još jednog klijenta. Jao, postoje slučajevi kada relativno mali ured krene putem kriminala. Upravo se to događa s tvrtkom glavnog junaka, kojeg glumi Al Pacino.

Film govori o timu agenata za prodaju nekretnina. U nju dolazi motivacijski poslovni trener kojeg je poslao središnji ured. Navodi da će Agent s najboljim rezultatima dobiti nagradu u obliku automobila “Cadillac”. Za drugo mjesto proglašena je nagrada u obliku kuhinjskih noževa. Pa, dva gubitnika bit će potpuno otpuštena. Istodobno, poslovni trener ima kartice na kojima su naznačeni kontakti najprofitabilnijih klijenata. Ali on će ih predati tek nakon završetka natjecanja. Četvorica agenata za promet nekretninama odluče ukrasti kartice, jer bi to uvelike olakšalo.

Film praktički nije nadoknadio svoj proračun. Ali nemojte se uznemiriti! To se dogodilo samo zbog činjenice da je radnja filma zanimljiva uglavnom onima koji su i sami uključeni u bilo koji posao. A ako se film običnim gledateljima činio prilično dosadnim, kritičari su film najčešće nagrađivali vrlo visokim ocjenama. “Amerikanci” su čak nominirani za nekoliko prestižnih nagrada. Konkretno, Al Pacino je imao priliku osvojiti Oscara za sporednu mušku ulogu.

Đavao nosi oceane

Đavao nosi oceane
  1. Godina: 2006

2. Ocjena na “kino pretraživanju”: 7.6

3. Redatelj: David Frankel

4. U glavnim ulogama: Maril Streep, Ann Hatehui, Emilie Blunt, Stenli Tucci

Svojedobno je ovaj film bio svima na usnama. Jako je zakačio gledatelje. Ali ovo je prilično niskobudžetni film koji nije tvrdio da je poseban uspjeh. Kao rezultat toga, drama je zaradila preko 320 milijuna dolara širom svijeta!

Žene vole čitati modne časopise ili ih barem samo listati. Moguće je da je zbog toga film postao toliko popularan. Riječ je o djevojci po imenu Andie koja sanja da postane dobra novinarka. Nakon što je diplomirala, postaje pomoćnica Mirande Prileigh-urednice jednog od najvećih njujorških modnih časopisa. Andie se osjeća kao da je život uspio! Ali nije ni slutila da će rad ovdje biti povezan s toliko poteškoća!

Stručnjaci vjeruju da je film postao uspješan iz nekoliko razloga odjednom. Prvo, ima lizanu zavjeru. To ne čudi, jer se temelji na istoimenoj knjizi Lauren Vaisberger — scenaristi su je uspjeli ne pokvariti. Drugo, ovo je rijedak film, pri stvaranju kojeg su potrošili čak milijun dolara na ženska odijela! A svu ovu ljepotu zanimljivo je vidjeti čak i za muškarce. Treće, film ima prekrasan soundtrack, koji uključuje skladbe izaslanika, Madonne i drugih poznatih umjetnika.

Unatoč izvrsnim kritikama i zaradama, film “Đavo nosi Internet” nije uspio osvojiti brojne nagrade. Nominiran je u prilično velikom broju kategorija, ali zabilježena je samo jedna pobjeda — Meril Streep dobila je “Zlatni globus” za najbolju glumicu u komediji ili mjuziklu.

Kako uspjeti u oglašavanju

Kako uspjeti u oglašavanju
  1. Godina: 1988

2. Ocjena na “kino pretraživanju”: 6.7

3. Redatelj: Bruce Robinson

4. U glavnoj ulozi: Richard E. Grant, Odjel Rachel, Richard Vilson, Jaclin Tong

Možda i bez nas lako možete razumjeti što ovaj film uči. Reći ćemo vam samo o tome koja je radnja filma.

Ovdje govorimo o uspješnom zaposleniku reklamne agencije. Čini se da mu sve ide dobro. Međutim, rad je vrlo iscrpljujući. Osoba je doslovno na kunau živčane iscrpljenosti. Odjednom mu stigne narudžba koja ga prisiljava da smisli reklamu za lijek protiv akni. Istodobno se na vratu pojavljuje ogroman prištić. Sve bi bilo u redu, ali uskoro poprima obrise ljudske glave, pa čak i počinje govoriti. I nitko oko vas ne vidi ovaj prištić koji govori! Ali Denis ga dobro čuje. U nekim trenucima savjeti prištića postaju praktični i protagonist ih počinje slijediti. Lako je pogoditi da to dovodi do njegovog uspjeha.

Kao što ste već shvatili,” kako uspjeti u oglašavanju ” je komični film. Kako ga gledate, preispitat ćete svoj stav prema oglašavanju. I možete se opustiti, jer film predstavlja sve događaje na vrlo smiješan način. Ali nemojte očekivati da ćete imati neko novo iskustvo. Na to nagovještavaju osrednje ocjene kritičara, skromne naknade i nedostatak bilo kakvih nagrada.

Sumnjive osobe

Sumnjive osobe
  1. Godina: 1995

2. Ocjena na “kino pretraživanju”: 7.9

3. Redatelj: Brian Singer

4. U glavnim ulogama: Stephen Bolduin, Gabriel BIRN, Benicio Del Toro, Kevin Pollack, Kevin space

Naš izbor uključuje nekoliko kriminalnih militanata odjednom. Možda najzanimljivija od njih su “sumnjiva lica”. Film nikako nije prva svježina, objavljen je 1995. godine. Ali čak i sada izgleda vrlo uzbudljivo i spektakularno. Priča govori o pet kriminalaca koji su se sreli na jednom neobičnom mjestu. Istodobno, pripovijedanje se provodi u nekoliko vremenskih ravnina, zbog čega gledateljeve moždane vijuge aktivno rade.

Zaplet je eksplozija na brodu na kojem je bilo pet kriminalaca. U eksploziji poginulo 27 osoba. Sada FBI mora otkriti tko je točno izveo teroristički napad. Tijekom razgovora sa osumnjičenima gledatelju se prikazuju određeni događaji koji su se dogodili prije eksplozije. Sve dolazi na svoje mjesto tek pred kraj filma.

Proračun filma bio je vrlo skroman, u vezi s kojim se prilično lako isplatio. Štoviše, film se dobro sjećao mnogih gledatelja, u vezi s kojim su kreatori parodija kopirali neke njegove trenutke. Filmski akademici također su bili oduševljeni, nagrađujući rad Briana Singera s dva “Oscara” – za sporednu mušku ulogu (istaknuo se Kevin Space) i scenarij (napisao Christopher Mccuorri). Iako ovaj film zaokružuje naš izbor, preporučujemo da ga prvo pogledate!

Zaključak

Ovo je popis najzanimljivijih filmova među onima koji se još uvijek mogu nazvati poučnim. Svi ti filmovi dobro pokazuju kako se ponašati tijekom pregovora, kako prodati svoj proizvod, kao i nestandardne pristupe rješavanju nastalih problema. Savjetujemo vam da pogledate sva ova djela ako idete ili već poslujete!